Jäkla skit!!

Vi har haft stopp i avloppet och huset luktar (stinker) därefter. Naturligtvis inträffade detta en fredag och efter att mannen slitit hela sin lediga dag där i källaren, var det helt omöjligt att få tag på experthjälp på eftermiddagen. Men tidigt i morse kom en hjälpsam kommunkille och lyckades lösa proppen. Tack och lov att det finns assistans att få, även på helger.

Jag och barnen spenderade natten hos mommo, det var länge sen vi gjorde det. Blev rätt mysigt ändå trots allt.

Annars har jag mest ondgjort mig över att allt detta oförutsedda, sjukdom och skitproppar, helt förstört min träningsvecka. Plus att mannen jobbat kväll, så även innebandyn fick avstås i torsdags. Precis den här veckan som vi började stegräknartävlingen också.
Men det hjälps inte, bara gilla läget. Tänkte använda helgen effektivt iaf. Drog tidigare idag på mig rullskidemunderingen och var just igång att påbörja det planerade stakintervallpasset, när nästa skitgrej hände... Trugan på staven gick av, kunde knappt tro det var sant!! Jäkla skit alltså..

Så det blev löpintervaller, försökte vända irritationen till energi istället. Tror det funkade rätt bra ändå. Punklistan på Spotify kändes väl vald denna dag ;-)

Nu väntar bastu och strumpstickning resten av kvällen. Men först måste jag visst fixa lillemans skitblöja, alltid är det nåt jäkla skit... ja, ni fattar ;-)

 

Rullskidorna som inte blev av, när kommer snön egentligen??

 

Kommentera inlägget här :