Det här med helg...

Det funkar inte på samma sätt längre va? Jag menar förut kunde man ju vila sig på helgen, då innan barnen, eller i alla fall göra det man ville. OM man nu inte var bakis förstås... då var man rätt knäckt fortfarande när helgen var slut ändå. Nu för tiden känns det som att det är på jobbet man vilar upp sig, det känner ni igen, eller hur?
Men det är roligt också, att det händer saker på helgerna, istället för att som förut våndas, vad ska jag hitta på? Alla andra har nåt att göra utom jag...
 
I helgen var det fotbollscup för barn och ungdomar. Dottern spelar i det yngsta laget i vår förening, jag har äran att vara tränare för laget. För det är verkligen en ära, så otroligt roligt att vara med redan från början när idrott är roligt och entusiasmen är hög. Förhoppningsvis fortsätter idrott alltid att vara roligt, men det är verkligen oföreställt hos de små. För inte skrattar de hela tiden, nog förstår de ganska direkt att vinna är det som är viktigt. Skillnaden är att de inte fastnar i det på samma sätt. Ok, de gjorde just 8-0 på oss, man ser hur de besviket stampar i backen. Så tar domaren bollen och ber de starta spelet igen och poff, så är det som bortblåst och de springer med glädje efter bollen på nytt. Så där håller de på. Oföreställt i den känsla de har för stunden. Hoppas det håller i sig ett tag, pannbenet, vinnarskallen och tävlingsdjävulen kommer nog tids nog ändå.
 
Det var en härlig om än något lång dag, vissa föräldrar/tränare och barnen såklart var där i över 12 timmar. Vi kom undan med 8. Vädret växlade mellan sol och lite föör varmt för alla kläder de hade på sig, till mulet och överhängande hot om regn, som vi klarade oss ifrån. Lite blåsigt som gjorde det jobbigt för mina bihålor. Efter alla matcher var färdigspelade fick alla spelare en medalj, något som dottern värderade mycket högt. Vid hemkomst försvann hon in på sitt rum under en lång stund och kom till slut ut med detta: 
 
Så man skulle kunna säga att det blev en minnesvärd helg för henne. Så roligt att få vara delaktig i det.
 
 
Vad jag gjorde när vi kom hem?? La mig i soffan och tog mig knappt upp därifrån. Hade visst ignorerat att jag inte var i helt bra form, det fick jag vackert äta upp ännu idag. Inte många knop har gjorts här denna dag. Hängde ute med ungarna en stund, de fortsatte på helgens tema med bolltrollande. Lilleman är redan helt såld på det där med fotboll medan den äldsta sonen inte alls fastnat där. Men han blev visst lite inspirerad av sin syster och hängde med i spelet en stund ändå.
 
Lillebror i höstas, visade redan då prov på ett fint tillslag
 
Nu har lugnet lagt sig här, mannen har åkt för den korta jobbveckan, kommer tillbaka redan på onsdag. Snart är det dags för helg igen och vila, eller var det imorgon jag skulle göra det för att orka härja på i Luleå nästa helg??

Kommentarer :

#1: Camilla

Du ska helt klart vila imorgon så du orkar härja i helg ;)

Svar: Förstod att du skulle rösta på det ;-P
Linda

skriven
#2: Camilla

Attans, så förutsägbar alltså :P

skriven

Kommentera inlägget här :