Mört kött

Prova-på på gymmet, inledde min egen träning med Spinning. Inte min favoritgrej men nåt att ta tag i inför kommande utmaningar (läs Vätternrundan). 30 min bör man ju genomleva men nog är det tungt. Coola Alma som instruktör, fick intervallerna att bli roliga genom "What does the fox say". Sen instruerade jag själv 30 min core, drog mitt senaste pass och trots att det var nya ansikten där var det riktigt starka kärnor som jobbade. 

Därefter pausade jag lite, ska erkänna att spinningen tog på krafterna, på benen. Deltagarna fortsatte med skivstång, jag käkade frukt. Pratade lite business med Maria. Blev lite kall så jag svidande om till nästa ombyte.

Sen hoppade jag på Boxercise. Det är riktigt kul, styrka och kondition och mycket aggressioner kan man göra av med. Fick tuffa Milla som partner, var bara att ge järnet. 30 min kan verkligen köra slut på en.. Särskilt när man bygger några 30 minutare på hög.

Sen gav jag mig träningsmässigt. Stannade en stund, pratade med deltagare. Kul att se lite nya ansikten på passen, hoppas de kommer tillbaka. 

Åkte hem, bastade hos mina föräldrar, ungarna slukade sitt lördagsgodis. Sitter just nu ensam i TV-soffan och varvar ner. Rätt mör men också rätt nöjd.
Maria in action



Helt slut...

Kommentera inlägget här :