Målsättning

Även om mitt främsta mål är att ta mig i mål, som alltid vid nya lopp när det är svårt att veta hur det kommer upplevas, så har jag självklart vissa målsättningar jag drömmer om och siktar mot. Att springa 30 km terräng under 3 timmar är ett sådant drömmål. Nu har jag inga föreställningar om att uppnå det i år, men nån gång ska det bli så. 

I år, utifrån hur jag löpt i sommar, ser jag gärna att tiden stannar under 3.30. Det skulle innebära en snittid på 7 min/km och det hoppas jag verkligen att jag har marginalerna för att klara. Sen känns det jättesvårt att bedöma då den miljö jag tränar i här, inte alls kan erbjuda den kupering jag tänker mig finns där på Lidingö. För egentligen, i smyg och hemlighet, tror jag mig ha kapacitet att klara 3.15... Men det kanske är övermodigt? Ska bli så oerhört roligt att få genomföra detta lopp och få veta om jag uppfatta min förmåga rätt, eller helt käpprätt fel.

Så, sammanfattning:
Drömgräns - sub3
Realistiskt - 3.15
Skamgräns - 3.30

Hur väl känner jag mig själv?

Kommentera inlägget här :