Efterlängtad värme!!

Ni ser, sommarvärme, äntligen!! Tvärr inte så långvarigt, imorse visade termometern bara 15 grader, men det var härligt igår! Började dagen med att påbörja gårdskrattningen och hann med rätt mycket på den dryga timme jag hade till förfogande. Det har nämligen varit en fullspäckad helg, som vanligt numera verkar det som. Efter lite snabb lunch drog jag och de två äldsta iväg på Pajala Power Weekend, ett uppvisningsevenemang om idrotter utöver de vanliga, traditionella lagidrotterna som är överrepresenterade i vår kommun. Precis som i andra mindre kommuner pga att det är lättast att organisera. Detta evenemang visade framför allt upp styrkesport genom en Starke-Man tävling, en Body-buildinguppvisning av Lisbeth Grape samt att Hero från Gladiatorerna fanns på plats och minglade hela tiden. Men även Karate, Brottning, Boxning, Streetdance och lite fotbollstrixande fanns med. Äldsta sonen tränar ju Karate, han tyckte det var skithäftigt att se uppvisningen hans tränare bjöd på. Starke-Mantävlingen fick verkligen nerv i sista omgången när tvåan passerade ettan och vann. Barnen träffade Hero, efter att ha samlat mod i ca 2,5 timmar, fick autografer och blev förevigade. Och jag, jag fick se en på dagen fyllda 48-åring i beundransvärd form, dagens behållning om jag får säga mitt.
Ja, det är motorsågar de håller upp.
Sista grenen, dock inte vinnaren på bild.
 Tror ni hon har duschat än??
 48 and lookin' good!
 
Idag har jag krattat färdigt gården, i princip iaf, har lite kvar på baksidan men det syns ju inte från vägen. Bättre arbetsväder idag, har jag tröstat mig med när värmen försvann lika fort som den kom. Hann med en lite löptur också, tog med mig lillemannen i vagnen då det var lite körigt att få nån som kollade honom, mannen höll på att elda skräp och det kändes lite osäkert att lämna pojken där då. Det gick fint, lite lägre fart såklart men bättre distanstempo egentligen, blev inte så långt som en distans men väl en halvtimme. Kändes mycket i vaderna så nog var det lite tyngre att han med han som motstånd, kanske får ta fler pass på detta sätt? Sen gympade vi som vanligt på Jar-Ka ikväll, bra tempo även där idag, måst säga att jag är nöjd med dagen rent träningsmässigt. Tidigare i veckan satte jag nytt pb i marklyft också, så kanske det är hela träningsveckan man ska vara nöjd med. 
 Efter barnvagnslöpningen
 
I övrigt har vi spenderat helgen som de allra flesta, grillat, kollat hockey och schlager och bara kastat av oss så mycket kläder som möjligt när vi äntligen, äntligen började svettas bara av att öppna ytterdörren!
 

Kommentera inlägget här :