En helt ledig dag

Har blivit kvar i byn den här veckan då det är skollov nästa vecka, familjen kommer alltså hit idag. Så jag hade sovmorgon och en helt ledig dag framför mig, inte ledig som med barn hemma utan helt ledig, igår när jag la mig. Sov visserligen till nio men då hade jag inte somnat förrän vid tre.. Kollade ifatt True Blood (hela s03 sedd nu) och The walking dead (s02e01), så det var väl eget fel. Hursom var jag inte helt utvilad ändå men vaknade likväl. Och kunde inte somna om som en riktigt vuxen människa.

Har spenderat dagen med att ringa lite viktiga telefonsamtal, också så där vuxet, och räkna räkningar. Kan inte betala förrän bankdosan anländer ikväll, livet i en kappsäck! Men sen har jag bara varit rastlös, det är ju inge kul att vara ledig helt ensam! Så nu fördriver jag tiden med att kolla ifatt Grey's, som jag försummat när jag hängt hos en kompis varje onsdag. Kanske beroendet börjat släppa där.. ;-) Fast på onsdag sitter jag klistrad igen för de senaste avsnitten har varit såå bra!!

Väger alltså upp mitt väldigt vuxna vuxenliv med min ungdomliga fascination för serier..

Kommentarer :

#1: Andreas

Så med andra ord så rekommenderar du mig att börja kolla den serien? Greys alltså?

Har dragit mig för att göra det eftersom jag kommer att ha alla sjukdomar som det handlar om.

skriven

Kommentera inlägget här :