Vårstädning och virituell loppis





Jag har haft nöjet att som buzzador, en sån som får prova saker för att sedan berätta om det till andra, vara med i en kampanj för loppi.se, verkligen vältajmat så här i vårstädningstider. Har ju sen tidigare sålt en hel del på tradera i perioder och kände att det var lite kul att testa en annan sajt i samma syfte. Särskilt eftersom loppi.se är nischad mot barnfamiljer och de som besöker den sidan letar efter sådant jag rensar från barnen. Tradera är ju bra mycket större men då riskerar man ju att försvinna i mängden också.

Som Buzzador har jag fått lägga upp både fasta annonser och en auktion, för sidan erbjuder bägge varienter, lite blandning av Tradera och Blocket men, som sagt, nischad. Användarvänligheten på sidan är klart godkänd, jag har inte haft några problem att lägga upp annonserna. Däremot är det en del som sagt att de fått upp felmeddelanden och haft problem att ladda upp bilder, men det är inget jag märkt av.

Det enda jag kan ha att anmärka på är att loppi.se inte fått så stort genomslag ännu, Tradera har en stor bit av marknaden och det är naturligt att man söker sig dit för där köper människor det man vill sälja. Om fler småbarnsföräldrar skulle hitta till loppi skulle det vara ett utmärkt forum för utbyte av barnprylar som man ändå byter ut fort och oftaunder småbarnsåren. Dessutom har loppi.se ett välgörenhetstänk där man får välja mellan några olika välgörenhetsorganisationer som får en del av provisionen på det man säljer.

Så jag ska då fortsätta rekommendera loppi.se till mina vänner och bekanta!

Här är dottern med en dublett hon vill sälja för att kunna köpa ett annat spel t ex.


Här är hennes annons:

Kommentera inlägget här :