Mjuk och go!


Jag är ju, som ni kanske vet, Buzzador. En sån som får testa nya produkter ibland och berätta om dem för vänner, bekanta och alla andra som lyckas hitta hit i cybervärlden. =) Har den här gången haft äran att delta i en kampanj för Natusan First Touch. Badtvål och babyolja har jag fått prova. Det föll sig så lägligt att kampanjen startade när lilleman precis anlänt, så jag har haft förmånen att använda detta till honom från början. Han var väldigt fnasig runt händer och fötter de första veckorna men allteftersom blev det bättre. Kan vara Natusans förtjänst men helt ärligt så har jag ju inte provat något annat så jag saknar tyvärr kontrollprodukt i det här fallet.

Hur som helst, badtvålen är en mild tvål som kan användas till de här små barnens känsliga hy och hälls direkt i badvattnet. Det blir lite som ett skumbad. Tidigare har jag alltid använt badolja i vattnet, som man blivit lärd och rekommenderad. Tyvärr gör det barnet hal som en ål och det gäller att hålla i för att inte tappa greppet, gud förbjude!! Det här har varit stor skillnad, en bra tvål som rengör ordentligt, inte torkar ut barnhuden och gör badstunden lite tryggare för mamma (eller pappa) och därmed än mer avslappnad för bebis. Oljan har jag använt efteråt istället för att behålla fukten i huden. Det hela har blivit lite som en masagestund och har uppskattats mycket av vår lille kille.


Och på tal om massage så upptäckte jag ytterligare ett användningsområde för babyoljan. I min kommande yrkesproffession som Sjukgymnast ingår massage som ett litet arbetsmoment, där babyolja är en utmärkt olja att använda. Snäll och vänlig mot all slags hud och oparfymerad så ingen reaktion triggas igång av det. Buzzade oljan bland mina klasskamrater och det var mycket uppskattat.


Så jag rekommenderar starkt att prova Natusan first touch bath & oil, oavsett om ni är småbarnsföräldrar eller något annat! =)

Kommentera inlägget här :