Lata dagar blir det

Det här med att vara student när man får barn har verkligen sina fördelar. Mannen är föräldraledig och jag har väldigt sparsamt med lektioner.. som jag känner att jag måste gå på i alla fall. Lillemannen har fortfarande väldigt bra och regelbundna rutiner, är såklart vaken mer men sover fortfarande mycket och bra.
Så här kan våra dagar se ut:


Skönt och avslappnat tillbringade i soffan medan den lille sussar i vagnen, vissa dagar är bra sköna..

Håller på att se ikapp de fyra "Inför Eurovision"-programmen på SVT-play, det är ju semifinal 2 ikväll med Sveriges bidrag. Jag, som alltid brukar vara väldigt insatt i den här trevliga tävlingen, har otroligt dålig koll i år. Min Eurovision-vän ringde igår och ville diskutera potentiella vinnarlåtar och jag skämdes när jag knappt visste vad hon pratade om. Så nu ska här uppdateras!
Hittills har jag kommit fram till att Ungern inte alls är så bra som förhandstipsen säger, att Bosnien-Hercegovina har en jätteskön låt, att Eric Saade kommer att tilltala små tjejer och gamla mammor (tänk twi-moms men med pop-pojkar och nä, jag ingår väl inte i de kategorierna.. ;-)), att jag verkligen gillar Irlands bidrag samt att Danmarks låt låter precis som Sing for me med Andreas Johnsson..

Här bjuder jag på en av mina all-time-favourites, vinnaren från 1998:


Irlands bidrag i år:


Kommentera inlägget här :