Gamla hjältar!!

Som mycket ung tjej hade jag en stor idol, Bryan Adams! En enorm affisch, inhandlad i Stockholm av en kompis, var bland det käraste jag hade och hängde på bästa platsen i mitt flickrum för att lätt beskådas från varje vrå.. Än idag dansar jag hej vilt till Summer of '69, eftersom det är den som fortfarande spelas på nattklubbar och discon. Men vad sägs om andra gamla godingar som Heaven och Run to you.. eller Cuts like a knife.. eller Native son.. eller Heat of the night.. eller Everything I do.. Ojoj, listan kan bli lång känner jag. Men hur som helst, min första hjälte var det!!


Sen blev jag en lite äldre tjej och genomgick min svarta period, en sån har väl alla?? =) Punk var min grej då och de största hjältarna hette Strebers och Ebba Grön. Vad sägs om 39 steg eller Elsa som bara blev åtta år.. eller Staten och kapitalet eller Die mauer (eller var det imperiet..? Thåström kan jag garantera att det är som sjunger åtminstone)


Punken lever egentligen starkt inom mig fortfarande men som så många andra växte jag upp lite grann och lite mer rumsrent hittade jag metall-rock ist. Mina senaste hjältar, som hänger med än idag och delas med mannen och även numera sonen, heter Iron Maiden!!

En konsert har jag besökt, Give me Ed 'til I'm dead tour 2003, sonen låg i magen och påpekar idag att han minsann också har varit på en konsert.. =)

I år har de besökt Sverige igen, det börjar snart bli en gång om året. Min lillebror, som jag också influerat men påstår sig vara ett ännu större fan än jag, varför man nu ska tävla om det?? Han har hursomhelt varit ner till Gbg för att se sin tredje spelningen (viktigt att nämna, säger han här brevid) och fick till och med sin flickvän med sig, hon gillade hela resan utom kanske just spelningen.. men, men, med var hon.

Spelningsdagen tog de nån slags oplanerad rutt förbi Maidens hotell (vilket han var helt ovetandes om) och springer plötsligt på en långhårig blond karl med gräslig skjorta.. "Det är ju fan Nicko!! Kom!! Kom!!" säger min lillebror till sin flickvän innan han springer fram och skakar hand.. med min hjälte!! Hur orättvist är inte det..? Och hur stort är inte det?? Mannen i den gräsliga skjortan visade sig mycket riktigt vara Nicko McBrain, Iron Maidens legendariska trummis. Och med den snoken har vi redan konstaterat att det inte rör sig om en lookalike..

Stort!! Var ordet.. Lillebror är så Starstrucked att han knappt kan le, det syns väl..? =)

Och ja, jag är avundsjuk!!

Kommentarer :

#1: jessica

vad är det med våra bröder, brorsan hade ju ngn likn händelese med ac/dc medlemmen för ngt år sen. Vem vet jag inte för jag föll ju som bekant aldrig i den gropen. ;)

skriven

Kommentera inlägget här :