Får det vara en latte..?

Genom buzzador har jag haft  möjligheten att prova en ny Tassimo T20 kapselmaskin från Bosch, jag fick köpa den till ett mycket förmånligt pris och fick på köpet kapslar till ett väde av typ 300 kr. Hos en kaffeälskande familj som vår har den varit mycket uppskattad!! Utöver kaffe brygger jag även te i edn och ungarna kan njuta av choklad.. Marabou choklad.. Mmm.. =)

Största nackdelen är att kapslarna är vansinnigt dyra så det är inget för vardagsdrickandet, men att ha och kunna bjuda på fiiinkaffe när det kommer besök är fantastiskt roligt! Att den brygger så gott te var också en uppskattad överraskning, Twinings te är det som just nu finns att köpa till den.

Störst succé bland mina gäster har Latte Macchiato gjort, mycket bara för att den ser så lyxig ut att servera

Får det vara lite go'fika..? Och en latte på det..? Nu i var mans hem =)

 

Ytterligare fördelar är att det finns vanligt, hederligt Gevalia-kaffe för att i all enkelhet kunna brygga en kopp om man har lyxen att vara ensam hemma, samt att jag börjat lära mig dricka espresso.. även om det smakar lite bränt enligt mitt tycke. Men det är nog också en vanesak. En nackdel är att det krävs att man rengör sin maskin regelbundet för att det inte ska fastna intorkat kaffe i rören, dock finns det med en särskild disc (som kapslarna heter) för just rengöring, så det är inte så jobbigt som det låter.

 

Så jag rekommenderar verkligen en Tassimo, till lite vardagslyx! =)

Kommentarer :

#1: Andreas

Åh! Jag saknar min vardagslyx!

skriven

Kommentera inlägget här :