Inspirationen flödar

Det bubblar i mig! Jag har så mycket idéer att jag knappt vet var jag ska börja!! "Tålamod", säger jag till mig själv, "du vet att du fått jobba långsiktigt förr, du kan göra det igen." Men jag vill ju göra allting NUUU!!
Fast det går ju inte, förstås, det mesta behöver också gro och mogna till sig, bida sin tid och vänta in rätt tillfälle. Men det är såå spännande!

Just nu i skrivandets stund bubblar det mest inför C-uppsatsen, tror verkligen jag/vi har hittat ett ämne som passar perfekt. Är så inspirerad att börja, jobbigt när jag inte kan sätta mig just nu. Vetenskapliga artiklar är på engelska och ofta skrivna på fackspråk och med termer av olika slag. Tungt, tungt, fast det är intressant, så det kräver fokus. Jag brukar läsa dem som bäst mellan 22-01 av nån anledning, har ju iofs alltid varit en nattuggla. Ikväll sätter jag igång, har mjukstartat med att organisera dem efter läsordning, sen är det bara att börja konsumera kunskap, hehe.

Ååh, skulle behöva få utlopp för allt bubbel, kanske jag borde dra ett pass på gymmet eller nåt. Eller ta en riktigt lång powerwalk.. fast jag har fortfarande ont i baken, kanske gymmet ändå.

Det är hursomhelst en underbar känsla att ha en sån här törst efter kunskap, hoppas, hoppas det håller i sig!!

Kommentera inlägget här :