Skavsåren i öronen läker

Eller vad man nu ska säga. Sommarlov är underbart och jag är glad att ha kunnat ge mina ungar ett långt ett i år, men till slut trivs nog både de och jag med denna återgång till rutinerna. Hur mycketnjag än vill spendera tid med dem finns det en massa måsten, då är det svårt att lyssna på flera saker samtidigt även om man har två öron. Dessutom är mina kära små riktiga pratkvarnar.. kan inte förstå var det kommer ifrån ;-)

Idag har skolan börjat och dottern får åter tillgång till sina 15 timmar på förskolan, mannen är på jobbet, lilleman har somnat och det är tyst här.. vad det känns konstigt!

Ägnar mina minuter i stillhet till att läsa in studiehandledningar och beställa kurslitteratur inför terminen, kanske lite sent men jag har verkligen inte haft tid att tänka på studierna när jag varit mammaledig och så ska det vara. Nu först känner jag att jag vill ha lite kontroll över vad som komma ska, för det är ju på måndag det är dags.

Jag ska läsa lite annorlunda den här terminen än mina klasskamrater, har ju att ta igen hälften av den första praktiken och då kan jag inte gå ut på den andra som övriga ska om drygt en månad. En kurs läser jag med klassen, om rygg och nacke och det känns mycket intressant och bra. Sen läser de akupunktur som jag vackert får vänta med tills efter jul, så istället ska jag läsa Webbutveckling I. En nätbaserad kurs som lär mig grunderna om design av webbplatser, känns också jättespännande för det är verkligen inget jag läst tidigare och inte i den formen heller. Roligt, roligt!!

Nä, nu ska jag nog passa på att äta innan den lille vaknar igen..

Kommentera inlägget här :