På det femte gäller det..

På det sjätte smäller det.. Termin fem av sex har påbörjats. För mig med en liten mjukstart då jag bara läser en kurs när de andra läser två. Så går det när man har en söt liten lillebror i familjen men det gör inget för det är precis vad jag vill. Har ju en plan för att fullfölja studierna i tid i alla fall och det känns bra. Den här terminen blir ju lite lugnare då och det kan ju passa bra när han ännu är rätt liten.

Kursintro idag iaf, lite läskigt känns det när tidigare studenter tyckte denna kurs är krävande, det är ytterligare en praktisk examination. Hade precis hämtat mig efter den förra.. eller precis för ett tag sedan åtminstone. Men också en spännande kurs där man lär sig kärnan, kan man säga, i sjukgymnastens yrke, funktionsstörningar i columna och behandling av dem. Rygg- och nackkursen, alltså. Känns bra, trots allt. Som en bonus behöver jag ju inte klara allt på fem veckor då jag inte ska ut på praktik två förrän efter jul. Kan ta mig an detta något mer avslappnat än sist.

Baksidan av min alternativa studieplan är att alla mina klasskamrater parallellt med rygg-nacke får lära sig akupunktur i den andra kursen, den som jag ska gå nästa termin, vilket jag missar just nu och får gå till våren. För att hitta något positivt i det har jag dem, klasskamraterna, som resurs när jag själv ska lära mig hantera nålarna.. och kanske vill de öva på mig så jag lär mig lite denna termin ändå.

Men skönt att vara igång är det! Och snart är man klar!

Kommentera inlägget här :