The result is in

Tentaresultatet jag gått och väntat på kom äntligen igår.. och jag klarade den!! Woho!! Det var mycket skönt då tanken på att skriva om den nästan gav lite mardrömmar.. En del saker är kvar att göra innan sommarlovet men jag har då fått ihop tillräckligt med poäng för att få CSN även nästa år, är det nu man ska börja slappa då, eller?? Hehe.. Nädå, jag är en mycket seriös student nuförtiden, kompenserar för min brist på studieintresse i mitt tidigare liv.. Även om det gick något bättre efter gymnasiet än under.

Diskuterade faktiskt det nya meritsystemet häromdagen och kände återigen att det var tur att jag sökte in i tid till den här utbildningen. Numera är komvux-kurser nästan en tyngd att ha istället för en möjlighet att läsa upp sig när man till slut vet vad man vill bli. Hur kan man veta redan i tonåren vad man vill syssla med resten av sitt liv, ska man inte ha möjligheten att ändra sig med tidens gång? Vad händer med alla andra inriktningar på gymnasieskolorna när det bara är de breda, teoretiska som räknas?? Inte tänkte väl jag när jag var 16 på att jag skulle vilja läsa till sjukgymnast 14 år senare..

Närmast väntar nu iaf examinationen i massage, skulle ha gjort den idag men då barnen är krassliga och mannen måste återgå till jobbet fick jag skjuta upp det lite. Ingen större sak med det, bytte bara grupp till måndagsgruppen istället.. hinner jag ju förstås träna lite till under helgen. Nån som ställer upp som övningsobjekt??


Kommentarer :

#1: Mannen

Jag ställer gärna upp....=)

skriven
#2: mallan

Jag=) ska jag komma övr imorgon)???

skriven
#3: Linda

Ser man på, ser man på, kanske man snart besitter eftertraktad kunskap och färdighet.. =) Snällt av er att så snabbt ställa upp för mina studier. ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :