Sommar i city

Det blir ingen lång vistelse i sommarstugan (huset) som det var planerat, mannens semester strulade då han bytt arbete och till slut fick jag vackert söka jobb i stan istället. Det kändes inte rimligt att begära av mommo att spendera sin semester som barnvakt till de små liven, även om hon brukar vara snabb på att ställa upp så rör det sig om liite för lång tid och dyrbar ledighet.

Jobbfrågan löste sig iaf smidigt, tack och lov, fick idag besked om två månaders arbete, så nu är sommaren räddad!! =) Med lite tid att tänka på saken känns det inte helt fel att tillbringa tiden här ändå, tänk närheten till alla utebad och Pite havsbad, bara för att nämna nåt. Sonen slipper ju åka ifrån sina kompisar som han faktiskt beklagade sig lite över tidigare och jag själv sparar in en hel del pendlingskostnader då stugan/huset ligger en bit ifrån det jobb jag skulle haft där uppe. Man måste se möjligheterna..

Men ja, jag kommer sakna min trädgård och mitt potatisland.. dock inte gräsklippningen.. den biten måste ju också lösas, förstås, får prata lite med vaktmästaren och se vad han säger.

Stugan/Huset

Del av trädgården, nygrävd förra sommaren

Vaktmästaren, visst ser han lite trött ut??




Till sist bjuder jag på den här gamla slagdängan, minns ni??

Kommentera inlägget här :