Tacka webben!


Nu är vi vaccinerade och än så länge är allt normalt, sonen och jag har lite ont i armen men i övrigt ingen skillnad. Dottern, som i vanliga fall har haft det lite jobbigt med sprutstick, tyckte inte det gjorde ont alls.. bara lite..
Hon hade förmånen att få sin spruta på bvc, sonen var det värre med, skolpojke som han är. Det var bara att dra honom ner på stan och vaccinationscentralen i Kyrkans Hus.

Förutseende nog hade jag bokat tid till honom. Det kunde jag göra för att jag var ledig i fredags, då jag satt och surfade runt lite mitt på dagen och kom plötsligt på att jag ju kunde kolla NLL:s informationssida för vaccinering. Där läste jag plötsligt ny information om att de börjar vaccinera barn, i det ögonblicket tänkte jag "ok, det är dags att fatta ett beslut och jag förlåter aldrig mig själv om de blir dåliga och jag inte sett till att de fått sprutan. Jag måste kunna lita på att sjukvårdskunnig personal vill vårt bästa". Tänkt och gjort så bokar jag tiderna, den förste att göra så på bvc visar det sig. De trodde säkert att jag inte gjort annat än spanat efter startskottet =). Sonens tid kunde bokas via internet och redan under helgen gick det inte längre utan man var hänvisad till drop-in.

När vi anländer till Kyrkans hus ringlar kön ända ner till det som förr var "Lingon" och jag hinner föreställa mig alla timmar jag ska stå där med två små barn och köa... när vi närmar oss ingången ser jag en sköterska kalla in alla som bokat tid via webben genom en annan dörr och vi kan gå in före hela långa kön!! Sen gick det smidigt och bra, från det att vi lämnade bilen till det att vi sitter i den igen tog det en halvtimma.

Så idag är en sån dag då jag är glad över allt man numera kan göra hemifrån sin egen dator, bankärenden, ärenden hos försäkringskassan, beställa alla böcker och kläder man behöver och boka tid för vaccination så man kan gå före den oändliga kön där timmar skulle ha spenderats med otåliga, uttråkade och frusna barn som blir pinknödiga så man måste gå ifrån och sen börja om från början igen..

Efteråt, när barnen varit så modiga och duktiga och klarat av sprutan, belönade vi oss på Max och med ett besök hos Malin. Det var mycket trevligt att få slappa lite och prata lite skit =)

Nu håller vi alla tummar för att varken barnen eller jag drabbas av några febertoppar efter det här, imorgon väntar nämligen gruppgympa, förberedelser för att leda pass.. inte det jag ser mest framemot men när jag väl kan det tror jag det blir både roligt och nyttigt.

Nämnde jag förresten att konditionstestet visar att jag har en mycket hög syreupptagningsförmåga? Kanske dags att tacka den där Janne igen för att han fick igång mig =)

Kommentera inlägget här :