Tornedalsloppet

är en av deltävlingarna  i FIS Nordic Marathon Cup. Visst låter det pretantiöst.. =)  Särskilt när jag talar om att jag åkte det idag. Då ska jag genast berätta att det lopp som ingår i den där cupen är 45 km långt och jag, som glad motionär, åkte en betydligt kortare sträcka på 11,5 km. Tillräckligt tungt var det ändå då det här loppet innehåller väldigt många stigningar. Tack vare en viss Herr Styrman hade spåret också dragits om lite så sista backen var visst brantare än vanligt. Det var riktigt kul att åka och jag känner nu att jag verkligen är på gång, mitt stora mål är ju nu att klara av hela Vasaloppet, det riktiga alltså, på min 30-årsdag. Det är bestämt nu!!

Jag åkte på 1.06:29, inte illa tyckte jag. Då hade jag lite dåligt glid på slutet, nysnön föll och min vallare befinner sig på arbete i södra Sverige. Kom hem snart, pappa... Kanske på tiden att lära sig valla själv, hmm?

Nästa år åker jag hela loppet!!

Kommentera inlägget här :