Idag är jag frusen..

Imorse när jag anlände till mitt arbete klocka 06.00 på morgonen möttes jag av ett personalrum med isande 13 grader i inomhustemperatur. Resten av dagen har färgats av starten kan man säga. En rätt trist måndag utan större händelser, trött efter helgen. 

Jag glömde nog att berätta om min karls underbara granne som hade fest till klockan fyra på morgonen i det lyhörda hus de bor i i Kiruna. Det hela började väl så oskyldigt med lite stereomusik men slutade i nån slags symfoni av piano, golvtrummor, gitarr och plötsligt en saxofon.. allt under alkoholens härliga influerande. Barnen hade somnat och verkade inte störas. Jag var nog mest road av vad som skulle börja låta härnäst men visst, det var lättare att att inte somna ifrån filmen den här gången.. Mannen däremot hade en tung natt tror jag, han sov bort resten av dagen efter att vi hade åkt hemåt. Sa nånting om att det var orättvist att han kände av baksmälla utan att få ha deltagit i festen..

Frös fortfarande när vi kom hem idag efter arbetet, började genast langa ved i pannan men det verkar som att det sitter i märgen på mig. Det här verkar bli en sån där kväll där soffan känns lockande, tur att barnen redan somnat. De kanske märkte av partyt ändå..


Barnen på besök hos pappa. Det är spännande att dela en madrass på golvet..

Kommentera inlägget här :