Behov av förändring

Nu kommer den smygande igen, den där känslan av förändring. Den som alltid pockar på när jag stått still för länge på samma plats. Den har hållt sig borta ganska länge nu men det kan ju ha sin förklaring i studier och barnafödande som gjort vardagen händelserik. Men nu är den här, har väl hunnit vänja mig vid att vara student och lilleman är ju ett helt halvår nu. Dessutom som ett litet försvarsargument är den här förändringen jag känner för faktiskt behövlig.

Jag vill flytta! Inte från staden, än i alla fall, men till nåt större. Vi börjar trampa lite på varandra här i vår trea och inte gjorde det saken bättre att spendera sommaren i huset. Åh, vad det var underbart med allt det utrymmet, då är det ändå inte ett så stort hus. Sonen har kompisar hemma mest varenda dag som han helst vill vara i fred med, framförallt i fred från lillasyster men det är ju lika mycket hennes rum.

Planen har egentligen varit att bo kvar här tills jag är klar med skolan och sen skaffa större om vi bor kvar. Men den där känslan/behovet pockar på. Jag behöver nåt att eftersträva.

Så jag har börjat spana, mitt i bostadsbristen, timing är kanske inte alltid klockren. En femma finns här på området, kostar bara runt 700 mer än den vi har, strax över 50 st i kö hittills och jag har minst ett år för lite i kötid. Men letandet är en del av grejen, det där pockandet!

Klarade seminariet idag, btw, men glömde ett moment när jag skrev sist. Vi har en rapport kvar också i den här kursen men nåt ska man väl författa ihop. det ska inte redovisas mer än det vi gjorde på seminariet idag. Så fortfarande ser jag det som "bara tentan kvar nu" sen får jag pausa, äntligen!!! Längtar ut till praktiken!

Blev just påmind om ytterligare en MYCKET bra orsak att flytta, vi har en dåre till granne som förmodligen jämt flyttar runt sina tavlor för han borrar i betongväggarna mest varje kväll, värst av allt vid den här tiden (efter 22.00). Så just nu väckte han lilleman som låg här i soffan och sussade. Shit, vad arg man kan bli!!!!

Nåja, nu lugnar jag ner mig, söver om honom och varvar ner med True Blood, natti!

Kommentarer :

#1: Anne

Jag brukar också få förändringsbehov. Flytta, plugga, utvecklas... Jag är inte gjord för att gå på rutin, helt enkelt. Nu när jag bor på det perfekta stället (intalar jag mig i alla fall, även om jag säkert kommer att börja sukta efter en femma om några år), och har pluggat färdigt undersköterskeutbildningen då ser jag till att bli gravid. Dessutom har jag kastat mig in i någon sorts projekt kring datasystem på jobbet. Ibland blir jag avundsjuk på folk som bara kan luta sig tillbaka och må bra där de är.

Hoppas ni får lägenheten!

skriven

Kommentera inlägget här :