Ska det skita sig..?

Läste nyss en väldigt oroväckande nyhet på text-tv, studiestödet kan komma att minska från sex år till fyra! Det innebär att mina planer helt kan kullkastas, jag har ju redan läst i tre år och har ju räknat med att ha tre år kvar till dessa studier. Som jag ser det kommer endast en grupp priviligerade människor med mycket pengar att kunna studera i framtiden, som med så mycket annat som nu verkar reserveras för dem med förmögenheter, klyftan ökar och den lilla arbetaren trängs mer och mer in i ett hörn. En person som behöver använda sig av studielån för högre utbildning blir hänvisad till utbildningar med kortare tid och förlorar möjligheten att omskola sig om man upptäcker att valet blivit fel, där hamnar jag.

Så nu blir jag kanske både arbetslös och obenägen att studera...ljuva framtid! Plötsligt kände jag mig inte riktigt lika positiv längre...

Kommentera inlägget här :